Enerjini Arttır, Kaloriler-Besin Değerleri, Kilo Ver, Sağlıklı Beslen

Yulaf Kepeğinin Faydaları

Giriş

Yulaf en değerli tahıllardan birisi. Yulaf kepeği ise aslında yulafın en değerli kısmı.Diğer bir deyişle yulafı saran en dış tabakası yani kabuğu ! B kompleks vitaminleri, protein, yağ, mineral ve diyet liflerin en yoğun olarak bulunduğu kısım. Ayrıca selenyum, demir ve magnezyum gibi önemli mineralleri de yüksek miktarda bulunduruyor.

Yulaf kepeği, bağırsağın sağlıklı bir şekilde çalışmasına, kolesterol ve kan basıncı yani tansiyonun düşürülmesine yardımcı olur, dolasıyla yulaf kepeğinin uzun süre tüketilmesi pek çok hastalık riskini azaltır.

Bu tahıl ayrıca lif içeriği yüksek ve tok tutan bir besin. Kahvaltılarda veya ara öğünlerde süt ve süt ürünleri eşliğinde tüketilebilir. Ayrıca, eğer sizde yeni tatları denemekten hoşlanıyorsanız kek, kurabiye, krep, ekmek ve pizza hamuru gibi birçok tariflerinizde de kullanabilirsiniz. Mesela yoğurdunuzun üzerine ekleyeceğiniz 1 yemek kaşığı yulaf kepeği ve biraz doğranmış meyve ile kendinize lezzetli ve sağlıklı bir tatlı hazırlayabilirsiniz. Bu lezzetli tarif sayesinde hem tokluk hissinizi artıp hem de tatlı isteğinizi baskılanacak.

yulaf-kepeği-kurabiye

Yulaf Kepeğinin Kalori ve Besin Değerleri

 Miktar: 1 çorba kaşığı (10 gram)

Enerji         24,6 kcal
Yağ (15%)            0,7 g
Protein (18%)            1,7 g
Karbonhidrat (67%)             6,6 g
Sodyum            0,4 mg
Potasyum         56,6 mg
Kalsiyum          5,8 mg
Magnezyum        23,5 mg
Lif          1,5 g

90Fit Not :  Bu muhteşem tahıl manganez ve çinko da içeriyor. 1 yemek kaşığı yaklaşık 0,3 mg çinko  ve 0,55 mg manganez içeriğine sahip.

Yulaf Kepeğinin Faydaları

Yüksek Antioksidan İçeriği

Yulaf kepeğinin, yulaf tanesinin diğer kısımlarına kıyasla antioksidan içeriği daha yüksektir. İçeriğindeki bu antioksidan özelliklerin kansere karşı koruyucu, kan basıncını düşürücü etkiye sahip olduğu düşünülüyor.

Kolesterol Düşürücü

Yapılan çalışmalarda yulaf kepeğinin içindeki liflerin total kolesterolü ve kötü kolesterolü belirgin bir şekilde düşürdüğü görülmüş.

Kalp Damar Hastalığı Riski ve Yulaf Kepeği

Yulaf kepeği, kalp hastalıkları için önemli risk olan yüksek kolesterol ve kan basıncını düşürmeye yardımcı olur. Yapılan araştırmalar böylece damar tıkanıklığı ve inme gibi riskleri azaltarak kalp sağlığını koruyabileceğini düşündürüyor .Yani uzun süre bu besini tüketmek kalp damar hastalıkları riskini düşürmede etkili olabilir.

Mutlu Bağırsaklar İçin Yulaf Kepeği

Dünyada insanların yaklaşık %20’sinin kabızlık problemi var. Sizde bu gruba dahil misiniz? Peki kabızlığınızın sebebi yetersiz lif alımınız olabilir mi? Yulaf kepeği içerdiği yüksek diyet lifleri sayesinde bağırsakların hareketlerini ve fonksiyonlarını sağlıklı bir şekilde gerçekleştirmesini sağlar. Bağırsakların yanında midenin de sağlıklı bir şekilde çalışmasına yani sindirim sistemine genel olarak yardımcı olur. Eğer sizinde kabızlık probleminiz varsa bu tahılı tüketmeyi hayatınıza katabilirsiniz. Ayrıca bağırsakların sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için gün içinde yeteri kadar su tüketimi de çok önemli.

Yulaf Kepeğinin Kilo Vermede Etkisi

Eğer diyet yapıyorsanız yulaf kepeği size yardımcı olabilir. Nasıl mı? Bu tahıl içerdiği lifler sayesinde açlığı bastırmaya yardımcı olmasının yanında bize açlık hissi veren hormonları baskılar. Böylece tokluk hissinin artmasına yardımcı oluyor. Ayrıca içerisindeki yüksek lif bağırsaklarda su çekerek yediğiniz yiyeceklerin sindirimini ve emilmesini yavaşlatır. Bu nedenle sizde diyetlerinizde yulafa şans verebilirsiniz. Fakat bu tahılın tek başına zayıflatma etkisinin olmadığı, diyete yardımcı olduğu unutulmamalı.

Kan şekeri Düzenleyici

Yulaf kepeği tüketen tip 2 diyabet hastalarında öğün sonrası kan şekeri kontrolünün daha kolay olduğu görülmüştür.  Bu etki nasıl gerçekleşiyor diyorsanız, yüksek lif içeriği ile yemek sonrası şekerin kana daha yavaş geçmesini sağlayarak gerçekleşiyor. Sonuç olarak yulaf kepeği kan glukoz ve insülin değerlerinin ideal aralıkta kalmasını destekliyor.

yulaf-kepeği

Özet olarak

Yulaf kepeği bizim için birçok vitamin ve mineral açısından çok zengin bir kaynaktır.

İçerdiği yüksek lifin bağırsak, kalp sağlığı ve diyabette kan şekeri kontrolü üzerinde etkilidir. Ayrıca bu tahıl kabızlık problemini çözmede, bağışıklığın arttırılmasında, kolesterol ve şekerin düşürmede yardımcı olur. Yine içinde değerli lifler sayesinde tokluk hissini arttırarak günlük kalori alımını azalttığı düşünülüyor. Sizde birçok faydası olan bu muhteşem besinden ve faydalı etkilerinden yararlanmak için günlük beslenmenize ekleyebilirsiniz.

Yazar : Kübra Ergan

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir