Sağlıklı Beslen, Son Yazılar

Yaz Ayları için 9 Sağlıklı Beslenme Önerisi

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte hava sıcaklıkları arttı ve beraberinde beslenmemizde de dikkat etmemiz gereken bazı önemli noktalar var.  Bu yazımızda sizler için yaz aylarında nelere dikkat etmeniz gerektiğini özetledik. Şimdiden keyifli okumalar 😊

1. Olmazsa Olmaz: Su

Eğer siz de yaz aylarında baş ağrısı, halsizlik, yorgunluk gibi problemleri sık sık yaşıyorsanız bunun sebebi vücudunuzu susuz bırakmanız olabilir! Sıcaklıkların artmasıyla beraber vücudumuz daha çok su kaybediyor. Vücudun kaybettiği suyu yerine koyabilmek için her gün yeteri kadar su içilmeli. Ayrıca egzersiz yapıyorsanız içtiğiniz su miktarını biraz daha arttırmalısınız.

Su ihtiyacınızı karşılamak için suyun yanında maden suyu veya ayran da tüketebilirsiniz. Böylece terle kaybettiğiniz mineralleri de yerine koyabilirsiniz. Öte yandan aşırı çay, kahve, meyve suyu, şekerli  ve  gazlı içeceklerin tüketiminden uzak durulmalıdır.

2. Yaz Tatlısı: Dondurma ve Meyveler

Dondurma ve meyveli sütlü tatlılar, hamur ve kızarmış tatlılara karşı kurtarıcınız olabilir. Tabi dondurma ve meyve yerken de porsiyon kontrolü önem taşıyor. Yine de şerbetli ve kızartılmış hamur tatlılarına göre, dondurma gibi sütlü tatlılar daha masum ve kalorileri daha az.

kiraz-meyvesi

Yaz Aylarının Popüler Meyvelerinin 1 porsiyon Ölçüleri

  • Karpuz = 1 parmak kalındığında, 1 üçgen dilim
  • Kavun = 1 parmak kalınlığında, 1 üçgen dilim
  • Kiraz = 12 adet
  • Çilek = 6 adet
  • Ananas = 1 parmak kalınlığında 1 halka
  • Üzüm = 12-15 adet
  • İncir = 1 adet
  • Kayısı = 3-4 adet

Yaz mevsiminde tatildeyken de meyve, süt, yoğurt ve yağlı tohumlarla yapılan ara öğünler hem sağlıksız atıştırmalıklarınızın hem de kan şekerinizde ani değişiklerin önlenmesine yardımcı olacaktır.

karpuz

3. Tatillerin Vazgeçilmezi: Açık Büfeler

Yaz aylarında diyet yapanlar ya da kilolarını korumaya çalışanlar için en önemli konularda biri de açık büfede yemek seçimi. Eğer yemek açık büfeden yenilecekse tabağınıza önce salata ve sebze yemeği, daha sonra fırında, buharda pişirme gibi sağlıklı yöntemlerle pişmiş et, tavuk, balık alarak daha dengeli bir tabak oluşturabilirsiniz. Tatlısız olmaz diyorsanız tercihinizi sütlü tatlılardan yana yapabilirsiniz.

Havaların ısınmasıyla beraber sıcak yemekler yerine kızartmalar, yüksek kalorili atıştırmalıklar, garnitürler ve salatalar daha çok tercih edilebiliyor.  Bu yiyeceklerin yanında özellikle mayonez ve yağ eklenerek yapılan soslar kaloriyi daha da arttırıyor.

Kızartma yerine sebzelerinizi fırınlayarak ya da buharda pişirerek, salatalarınızda mayonez yerine baharatlar kullanıp daha sağlıklı soslar hazırlayarak kendinize fit bir çözüm bulabilirsiniz.

4. Sıcak Havalarda Gıda güvenliği

Gıda zehirlenme vakaları hava sıcaklığının artmasıyla beraber artıyor. Eğer dışarıdan yiyorsanız güvendiğiniz yerlerde yemek yemeye, eğer evde kendiniz hazırlıyorsanız yemeğinizi oda sıcaklığında çok fazla bekletmemeye özen gösterin.

5. Yazın Vazgeçilmezi: Karpuz-Peynir ikilisi

Çok sevilen karpuz peynir ikilisi sağlıklı bir tercih olsa da yine de kontrollü tüketmekte fayda var. Karpuzun su oranı yüksek olduğu için su ve mineral ihtiyacımızı karşılamaya yardım edebilir.

Karpuz gibi üzüm, kavun, şeftali de su oranı yüksek olan meyvelerdendir. Siz de sağlıksız atıştırmalıklar yerine yaz meyvelerini günlük beslenmenize eklemeye ne dersiniz? 😊

6. Dikkat !

Yazın en popüler aktivitelerinden olan piknik ve barbekü keyfi yaparken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var. Ateşe yakın bir şekilde pişmeye bırakılan etlerde kanserojen maddeler oluşabilir. Özellikle etin kömürleşen kısımları tüketilmemelidir. Bu noktada fırında veya buharda pişirme daha sağlıklı bir alternatif olacaktır.

7. Mutlu Bağırsaklar için Yeterli Lif

Her mevsimde olduğu gibi yaz aylarında da yeterli posa alabilmek için meyve ve sebze tüketimi çok önemli. Yaz sebzelerinden olan semizotu ile hazırlayacağınız yoğurtlu bir semizotu salatası hem serinletici hem de besleyici bir alternatif olabilir. Bu arada semizotu yüksek miktarda omega  3 içeriyor. Özellikle yaz aylarında balık tüketiminiz azalıyorsa semizotu, ceviz, keten tohumu gibi bitkisel omega 3 kaynaklarını günlük beslenmenize eklemenizi tavsiye ederiz.

90Fit Not: Mutlu bağırsak detoksumuzu denediniz mi? Bu sıcak yaz günlerinde kendinize güzel bir ödül vermenin şimdi tam zamanı ! 

8. Tatlı Krizlerine Karşı Düzenli Öğün Saatleri

Eğer gün içinde sıcak sebebiyle canınız yemek yemek istemiyorsa, başta kahvaltı olmak üzere öğünleri atlıyorsanız, gün içerisinde şekeriniz düşebilir ve tatlı krizleriyle karşı karşıya kalabilirsiniz. Bu yüzden öğünlerinizi atlamayın ve ara öğünlerde sağlıklı tercihler yapmaya çalışın. Böylece gece geç saatte gelen tatlı krizleriyle daha başarılı mücadele edebilirsiniz.

9. Yaz Aylarında Fiziksel Aktivite

Son olarak sıcak havalarda gün içindeki hareketimiz azalabiliyor. Çözüm olarak akşam serinlik vakitlerini değerlendirebilirsiniz, böylece hem hareketsiz kalmamış olursunuz hem de gün içinde fazladan aldığınız kaloriyi yakmak için fırsatınız olabilir.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, herkese sağlıklı bir gün diliyorum.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir