Sağlık, Sağlıklı Beslen

Tip 3 Diyabet Nedir? Belirtileri Nelerdir?

Siz veya bir yakınınız diyabet tanısı aldı mı? Çağımızın vebası olarak adlandırılan diyabetin farklı türleri bulunuyor. Tip 1 diyabette vücutta insülin hormonu salgılanamazken, Tip 2 diyabette insülin direnciyle birlikte vücutta üretilen insülin hormonundan yeterince faydalanılamıyor. Peki tip 3 diyabeti daha önce duydunuz mu? Bu yazımızda sizler için son zamanlarda sıklıkla bahsedilen Tip 3 diyabet nedir? Tip 3 diyabetin belirtileri nelerdir ve nasıl önlenebilir gibi konulara değindik. Şimdiden keyifli okumalar.

Tip 3 Diyabet Nedir?

”Beyinde görülen diyabet” olarak adlandırılan Tip 3 diyabet, tip 2 diyabet ve Alzheimer/demans/bunama ile birlikte görülmektedir.

Tip 2 Diyabet, Nasıl Tip 3 Diyabete Neden Oluyor?

Uzun süreli kontrol altına alınamayan yüksek kan şekeri, damarlarda hasara neden olabilmektedir. Bu durumdan beyin damarları da etkilenmektedir. Diyabet ayrıca beyindeki bazı kimyasalların dengesini bozup, yüksek kan şekeriyle birlikte beyinde inflamasyona neden olup, beyin hücrelerine zarar verebilir.

Tip 3 Diyabetin Nedenleri ve Risk Faktörleri

Yapılan araştırmalardan biri, tip 2 diyabetlilerin, %60 daha fazla Alzheimer riskine sahip olduğunu belirtmiştir. 

Tip 3 Diyabetin En Temel 3 Risk Faktörü

  • yüksek tansiyon
  • kilolu veya obez olmak
  • depresyon ve polikistik over sendromu (PKOS)

Tip 3 Diyabetin Semptomları Nelerdir?

  • sosyal yaşamı etkileyen hafıza problemleri
  • sıklıkla yapılan şeyleri unutma
  • kişilikte ve ruh halinde hızlı değişimler olarak karşımıza çıkmaktadır.

Tip 3 Diyabetten Nasıl Korunulur ?

Tip 3 diyabetten korunmak için, açlık ve tokluk kan şekerinin, HbA1c değerinin ve HOMA-IR’ın ideal aralıkta olması  gerekiyor.  Kan şekeri kontrolü ise sağlıklı beslenme ve fiziksel aktiviteye dayanıyor. Tip 2 diyabetten ve uzun vadede Tip 3 diyabetten korunmak için yapılması gerekenleri sizler için listeledik. 

Lif tüketimini arttırın.

Doymuş yağ tüketimini olabildiğince azaltın.

Özellikle bitkisel kaynaklı besinlerden protein almayı ihmal etmeyin.

Eğer kiloluysanız, kilo vermeye çalışın. 

Günde en az 30 dk. hafif tempolu yürüyüş yapın.

Düzenli tahlillerinizi yaptırıp kan şekeri ve kolesterol gibi değerlerinizi kontrol ettirin.

Son olarak, basit karbonhidrat ve rafine şeker içeren ürünlerden uzak durun.

90Fit Not: 90Fit’in lezzetli menüleri basit karbonhidrat, doymuş yağ ve rafine şeker içermiyor. Üstelik bu menüler yüksek miktarda lif içeriğine sahip. Siz de sağlıklı beslenmek istiyorum! Pişsin, kapıma gelsin diyorsanız, bu lezzetli ve bir o kadar da sağlıklı menüleri şimdi alıp, deneyebilirsiniz. 

 

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, herkese sağlıklı bir gün diliyorum.

Uzman Diyetisyen Çağla Pınarlı

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir