Blog

Mutluluk Veren 7 Besin

Beyne mutluluk veren yiyecekleri daha önce duymuş muydunuz? Bu yazımızda sizler için mutluluk hormonu olarak bilinen serotonin nedir, serotonin salınımını arttıran etkenler, mutluluk veren besinler ve çok daha fazlasından bahsettik. Şimdiden keyifli okumalar 🙂

Serotonin nedir?

Mutluluk hormonu olarak da bilinen serotonin uyku,  stres, vücut ısısı, ruh hali , iştah gibi pek çok durumda önemli rol oynamaktadır. Yapılan çalışmalara göre serotonin, uzun ve sağlıklı yaşamın sırlarından biri olarak da düşünülmektedir.

Serotonin salınımını bir amino asit çeşidi olan  triptofan aracılığıyla takviye gıda olarak alıp arttırabilirsiniz. Eğer daha doğal bir yoldan serotonin seviyenizi arttırmak istiyorsanız, bu yazımda sizler için serotonin salınımını arttıran yiyeceklerden bahsedeceğim.

Serotonin İçeren ve Mutluluk Veren Besinler

1.Yumurta

Yumurtada bulunan protein , kanda triptofan seviyesini iyi bir şekilde desteklemektedir. Triptofan seviyesi serotonin için neden önemli diyorsanız , yapılan araştırmalar düşük triptofan içeren diyet tüketenlerin düşük serotonin seviyesine sahip olduğunu gösteriyor.

Önemli Not : Çoğu kişi protein denilince yumurtanın beyazını tüketip , sarısını tercih etmiyor. Oysa ki yumurta sarısı; yüksek triptofan, biyotin,  omega – 3 yağ asitleri içeriğine sahip.  Bu nedenle yumurta sarısını da yemeyi ihmal etmeyin.

2. Peynir

İçeriğindeki yüksek protein seviyesi ile peynir , serotonin salınımını arttıran yiyeceklerin başında geliyor.  Sabah kahvaltı sırasında süt , peynir ve yumurtayı aynı anda tüketip serotonin salınımınızı arttırabilirsiniz .

3. Deniz Somonu

Yüksek triptofan içeren bir diğer besin olarak karşımıza somon çıkıyor! Omega – 3 içeriği ve kolesterol düşürücü etkisi nedeniyle düzenli olarak deniz somonu tüketmeyi ihmal etmeyin.

4. Ananas

Ananasın içeriğindeki bromelain, serotonin salınımını arttırıcı etkiye sahip.

5. Bitter Çikolata

Çikolatada bulunan kakao, flavonoidler ve antioksidanlar açısından oldukça zengin.  Kakao aynı zamanda yüksek triptofan içeriğiyle  vücutta serotonini arttırıyor ve mutluluk veriyor. Yapılan bir çalışma günlük 40 grama yakın bitter çikolata tüketenlerin stres seviyesinde belirgin derecede düşüş  olduğunu göstermiştir.

6.  Tofu

Soya sütünden elde edilen düşük yağ oranı ve yüksek demir içeren tofu , vejeteryan ve veganlar için önemli bitkisel protein kaynaklarından birisi. Tofu aynı zamanda triptofan açısından da oldukça zengin. Bu sayede serotonin salınımını destekliyor.

7.  Kuruyemişler

Biz diyetisyenlerin sıklıkla önerdiği kuruyemişler yani diğer ismiyle yağlı tohumlar, yüksek triptofan içeriğiyle serotonin salınımını destekliyor.  100 binden fazla kişi üzerinde yapılan bir çalışmanın sonucu , günlük 1 avuç kuruyemiş tüketerek kalp – damar hastalıkları, kanser ve tip 2 diyabet gibi hastalıklara yakalanma riskinizi azaltabileceğinizi gösteriyor.

Dip Not : Serotonin Salınımını Arttırmanın Diğer Yolları Neler ?

Egzersiz yapmak , yeterli güneş ışığı yani D vitamini almak ve yüksek lifli gıdalar tüketerek bağırsaktaki iyi bakteri sayısını arttırmak da mutluluk hormonu salınımını arttıran diğer faktörlerden.

 

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, herkese sağlıklı bir gün diliyoruz 😊