Blog

Mindful Eating (Farkındalıklı Yeme) ile Nasıl Kilo Verilir ?

Dünya genelinde yapılan farklı çalışmalar, Farkındalıklı Yeme yani Mindful Eating’in kilo vermenin etkili yollarından birisi olabileceğini gösteriyor. Farkındalıklı yemenin temeli, yeme şeklinizi değiştirmenize ve vücudunuzu dinlemenize dayanıyor. Bu yaşam şekli ile sevdiğiniz bütün gıdalardan kaçmak yerine yediğiniz yiyeceklerden mutlu olmayı öğreneceksiniz.Gelin farkındalıklı beslenmenin aşamalarına birlikte bakalım. Şimdiden keyifli okumalar 🙂

1. BÖLÜM : Vücudunuzu Dinleyin

Açlığınızı 1’den 10’a Kadar Değerlendirin

Gerçekte ne kadar aç olduğunuzu anlamak için kendinize bir dakika verin ve açlık seviyenizi 1’den 10’a kadar puanlayın. 1tamamen aç olduğunuzu ifade ederken, 10 tamamen tok olduğunuzu gösteriyor.
Yemek Yemek İçin Tamamen Aç Olmayı Beklemeyin!
1’den 10’a kadar puanlama yaptığınız skalada 1 puana gelecek kadar yani tamamen açlık hissedecek kadar beklemeyin. Aşırı derecede açlık, sonrasında aşırı yemek yeme isteğini de beraberinde getirecektir. Bu durumda iştah kontrolü yaparken zorlanabilirsiniz.

Ne Zaman Yemeliyim ? Ne Zaman Durmalıyım ?

Peki bu skalaya göre ne zaman yemeye başlamalıyım ne zaman durmalıyım diye sorduğunuzu duyuyor gibiyim. Açlık seviyeniz yaklaşık 3 puana geldiğinde , açlığınızın daha da artmasını beklemeden yemeye başlayabilirsiniz. Ne zaman durmalıyım diye merak ediyorsanız 6 puanı kendinize tokluk için baz alabilirsiniz.

Açlık Hissettiğinizde Su İçin

Vücutta çoğu zaman açlık ve susuzluk sinyalleri birbirine karıştırılabiliyor. Bu nedenle aç hissettiğinizde önce birkaç bardak su içip yaklaşık 20 dakika bekleyin.

Bir Şeyler Atıştırmadan Önce Gerçekten Aç Olup Olmadığınızı Kendinize Sorun

Gerçekten bir şeyler atıştırmaya ihtiyacınız olup olmadığını farkındalıklı bir şekilde kendinize sorun. ‘’Şuan gerçekten aç mıyım, yoksa duygusal bir yeme ihtiyacım mı var ?’’ şeklinde kendinize sorular yöneltebilirsiniz.

2. BÖLÜM : Yavaşlayın ve Odaklanın

Yemek Yerken Zaman Tutun

Beyinde tokluk sinyallerinin oluşması için  yemeğe başladıktan sonra yaklaşık 20 dakika geçmesi gerekiyor. Bu nedenle yemeğinizi 20 dakikadan daha kısa bir sürede bitirmeye çalışmayın.

Yiyecekleri Küçük Lokmalar Halinde Tüketip, Daha Çok Çiğneyin

Daha uzun sürede yemek için, yiyeceklerinizi küçük parçalara ayırın. Yiyeceklerinizi iyice çiğnemeniz de mindful eatingde önemli noktalardan birisi. Zamanla bu alışkanlık oturacak olsa da başlangıç için kaç kez çiğnediğinizi saymaya çalışın. Bir lokmayı yaklaşık 30 kez çiğnemeyi hedefleyebilirsiniz.

Her Zaman Kullandığınız Eliniz Yerine Diğer Elinizle Yemek Yemek

Örneğin çorba içerken her zaman kaşığı sağ elinizle tutuyorsanız  kaşığı sol elinizle tutup içmeye çalışmak, yediğiniz yemeğe daha çok odaklanmanızı sağlayıp aynı zamanda sizi yavaşlatacaktır.

Yemek Yerken Dikkatinizi Dağıtacak Şeylerden Uzaklaşın

Televizyon ve bilgisayar karşısında yemek yemek, dikkatinizi dağıtıp yediğiniz yemeğe odaklanmanızı zorlaştıran en önemli faktörlerden. Yemek yerine diğer şeylere odaklanmak, farkındalıklı bir şekilde yemenizin önüne geçecektir.

 

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, herkese sağlıklı bir gün diliyoruz😊

 

Related Posts

2 thoughts on “Mindful Eating (Farkındalıklı Yeme) ile Nasıl Kilo Verilir ?

  1. Öykü dedi ki:

    Faydalı bir yazı olmuş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir