Kilo Ver, Sağlıklı Beslen, Son Yazılar

Mevsim Geçişleri Belirtileri? Mevsim Değişikliği Kilo Aldırır Mı?

Herkese merhaba 🙂 Eylül ayının ortalarına geldiğimiz şu günlerde havalar giderek serinlemeye başladı. Siz de havalardaki bu değişiklik ile hem vücudunuzda hem de yeme istediğinizde bazı farklılıklar olduğunu hissediyor musunuz? Cevabınız evet ise yalnız değilsiniz! Üstelik tüm bunların bilimsel bir açıklaması var! Bu yazımızda sizler için mevsim geçişlerinde vücudunuzda gerçekleşen değişikliklerden ve bu değişimlerle nasıl baş edebileceğinizden, dikkat etmeniz gereken noktalardan bahsettik. Mevsim değişikliği ve beslenme ilişkisi başta olmak üzere tüm merak edilenleri sizler için derledik.  Şimdiden keyifli okumalar.

Mevsim Değişikliğinde Vücutta Neler Oluyor? Neden Oluyor?

Mevsim geçişlerinde vücutta birden fazla değişiklik olduğu bir gerçek. Peki neden oluyor diyorsanız en temel nedeni havanın hızla ısınması veya hızla soğuması sonrası vücudun buna adaptasyon göstermeye çalışması. Siz de kendinizi güneşe aldanıp ince giyindikten sonra üşürken veya ”ne soğuk bir gün!” deyip de kalın giyindikten sonra sıcaktan terlerken buluyorsanız dikkat! Bir de beslenmenize ve uyku düzenine dikkat etmediğiniz için bağışıklık sisteminiz düşükse işte o zaman grip ve nezle kaçınılmaz son olabilir.

10 Maddede Mevsim Geçişleri Belirtileri

Mevsim değişikliğinde görülen hastalıklar arasında karşımıza en çok grip ve nezle çıkıyor. Vücudumuz mevsim değişikliğinde başka sinyaller de veriyor. Bunlar:

  1. Saç dökülmesi
  2. Halsizlik
  3. Depresyon
  4. Mide bulantısı
  5. Baş ağrısı
  6. Alerjik reaksiyonlar
  7. Gözlerde sulanma
  8. Sabah uyanmakta zorlanma
  9. İştah değişikliği
  10. Vücutta ağrı ve kırgınlık

Mevsim Değişikliği ve Kilo

Mevsim değişikliğinde vücudumuzun ısısını koruyabilmek için daha fazla enerjiye ihtiyaç duyduğunu biliyor musunuz? Peki bu iyi haber mi yoksa kötü haber mi dediğinizi duyar gibiyim.

İyi haber, gün içerisinde bir kaç yüz kalori fazladan alabilirsiniz. Kötü haber ise beynin daha fazla acıktım sinyali vermesi ile kendinizi bir açlık krizinin ortasında bulabilirsiniz. Bu durumun uzun süre devam etmesi ve kontrol edilememesi özellikle insülin direnci riskinizi arttırabilir.

Sonuç olarak mevsim değişikliği hem bağışıklık sistemini hem de kilo durumunu ve genel sağlığı doğrudan veya dolaylı olarak etkiliyor. Mevsim geçişini tüm bu sorunlardan uzakta geçirmek için size özel hazırlanmış, antioksidan ve lif açısından zengin bir beslenme programına ihtiyacınız olduğu bir gerçek. Size özel seçtiğim beslenme programını görmek için TIKLAYIN.

Mevsim Geçişlerinde Beslenme Önerileri

  1. Hem metabolizmayı hızlandırmak hem de bağışıklığı güçlendirmek için kahvaltı yapmayı ihmal etmeyin. Kahvaltı sırasında yumurta, süt, peynir gibi protein kaynaklarına ve mevsim yeşilliklerine özellikle yer vermelisiniz.
  2. Günün bir öğününde et/tavuk/balık/kurubaklagil gibi yiyecekler tercih ederken, diğer öğünde salata veya sebze yemeği tüketin.
  3. Çay ve kahve soğuk günlerin vazgeçilmezleri olsa da bağışıklığı güçlendirmek için rezene, ıhlamur, kekik çayı gibi bitki çaylarını da gün içerisinde tüketmeyi ihmal etmeyin.
  4. Antioksidan etkiye sahip olan A, C, E vitamini kaynağı yiyeceklere günlük beslenme programınızda daha fazla yer verin. A vitamini kaynağı olarak; yumurta, yeşil ve turuncu renkli sebzeler (havuç, brokoli gibi), C vitamini kaynağı olarak portakal, mandalina, greyfurt gibi narenciyeler ve yeşil yapraklı sebzeler, E vitamini kaynağı olarak ise badem, yer fıstığı gibi kuruyemişleri tercih edebilirsiniz.
  5. Mevsim geçişlerindeki yorgunluk, kırgınlık, depresyon hali gün içerisindeki fiziksel aktivitenizin azalmasına neden olabilir. Bu durumda en çok karşılaştığımız sorun ise kabızlık şikayeti olabiliyor. Gün içerisinde yeterli miktarda lif alarak bağırsak hareketlerinizi düzenleyebilirsiniz. Sağlıklı lif kaynakları olarak çavdar ve tam buğday ekmeği, yulaf ezmesi ve yulaf kepeği, meyve ve sebzeleri porsiyon kontrolü dahilinde tüketebilirsiniz.
  6. Son olarak yeterli su tüketmeyi(günde yaklaşık 2.5 litre) ve yeterli uyumayı (günde 6-8 saat) ve yeterli fiziksel aktivite yapmayı (günde en az 10.000 adım) unutmayın.

90.Fit Not: Zaten kış geliyor, kalın giysiler kilolarımı gizler diye düşünüp, yeterli ve dengeli beslenmeyi ihmal etmeyin. Unutmayın, vücudunuz en önemli giysiniz!

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, sağlıklı bir gün diliyorum.

Uzman Diyetisyen Çağla Pınarlı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir