Blog

Mayıs Ayı Meyve ve Sebzeleri | Meyve ve Sebzeleri Seçerken Nelere Dikkat Etmeli?

Mevsiminde meyve ve sebze tüketmek hem sürdürülebilir bir yaşam hem de vitamin ve mineralleri optimum düzeyde almak için büyük önem taşıyor. Bu yazımızda sizler için mayıs ayının meyve ve sebzelerini derledik. Üstelik bu meyve ve sebzeleri seçerken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden de bahsettik. Şimdiden keyifli okumalar 🙂

Mayıs Ayı
Meyve ve Sebzeleri
Sebzeler
Domates
Salatalık
Kuşkonmaz
Bezelye
Bakla
Patates
Enginar
Semizotu
Barbunya
Kabak
Meyveler
Yeşil erik
Çilek
Elma

 

Meyve ve Sebzeleri  Satın Alırken Nelere Dikkat Edilmeli?

Domates:

Güçlü bir antioksidan olan likopeni içeren domates, patlıcan ve patates ile aynı bitki ailesinden geliyor.

Domates seçerken nelere dikkat etmeli? Domatesin kokulu olması olgunlaştığını gösterir. Yumuşak kabuklu, kırmızı ve ağır domatesleri seçmeye özen gösterin.

Salatalık

Salatalıkları saklarken domates ve elma gibi etilen gazı çıkaran yiyeceklerle bir arada saklamayın. Böylece daha uzun süre bozulmadan saklayabilirsiniz 😊

Salatalık seçerken nelere dikkat etmeli? Salatalığın gevrek, sıkı etli, az lekeli ve her tarafının aynı yeşillikte olmasına özen gösterin.

Kuşkonmaz

Zambak familyasından gelen kuşkonmazın 20’ye yakın farklı yenilebilir çeşidi bulunuyor. Yüksek folik asit içeren kuşkonmaz, vitamin-mineral zengini bir sebze olmasının yanı sıra Ortaçağda ilaç olarak da sıklıkla kullanılmış.

Kuşkonmaz seçerken nelere dikkat etmeli? Taze görünümlü ve eziksiz olmalı. Kuşkonmazı elinize aldığınızda kolayca eğilip bükülmemeli. Taze kuşkonmaz kesildiğinde hoş bir koku oluşur.

Bezelye

Orta Asya’da Türklerin uzun yıllar bezelyeye burçak dediğini duymuş muydunuz?

Bezelye seçerken nelere dikkat etmeli? Ayıklanmış bezelyenin yeşil ve parlak olması iyi olduğunu gösterir. Ayıklanmamış bezelye seçerken daha dolgun ve ağır olanları seçmeye çalışın.

Bakla

Milattan Önce 2800 yıllarından bu yana tarımı yapıldığı bilinen bakla, yüksek lif içeriği ile kolesterol düşürücü besinler arasında gösteriliyor.

Bakla seçerken nelere dikkat etmeli? Baklanın diri durmasına, pörsümemiş olmasına ve kalın kabuklu olmamasına özen gösterin.

Patates

Patatesin kabuğunda yüksek miktarda C vitamini ve demir olduğunu biliyor muydunuz? O nedenle patates tüketirken kabuğu ile haşlamayı veya fırınlamayı tercih etmelisiniz.

Patates seçerken nelere dikkat etmeli? Özellikle yeşillenmiş patatesler zehirlenmelere neden olabileceğinden, yeşillenmemiş patatesleri almaya özen gösterin.

Enginar

Diyetlerin olmazsa olmazlarından kabul edilen enginar, içerdiği inülin isimli lif ile kan şekerinin dengelenmesi ve karaciğer sağlığını destekliyor.

Enginar satın alırken nelere dikkat etmeli? Enginarın içinin dolgun ve sıkı olmasına özen gösterin. Yapraklarında çok kahverengilikler olan enginarı tercih etmeyin.

Semizotu

Semizotu çok düşük kalori içermesinin yanı sıra yüksek miktarda bitkisel omega 3 içeriyor.

Semizotu satın alırken nelere dikkat etmeli? Semizotu seçerken yapraklarının sararmamış olmasına ve canlı durmasına özen gösterin.

Çilek

Çok yüksek miktarda C vitamini içeren çilek, kanda homosistein seviyesinin azalmasını sağladığı için kalp-damar hastalıklarına karşı iyi bir koruyucu.

Çilek satın alırken nelere dikkat etmeli? Çilek seçerken sert, kuru (küflenmemiş olmasına dikkat!) ve yeşil renk olmayan çilekleri tercih edin. Ayrıca küçük olan çilekler, büyüklere göre daha lezzetli olacaktır.

Yeşil Erik

Yüksek su içeriğinden dolayı diyetlerin ve yaz aylarının vazgeçilmezi olan eriğin 10 adedi (küçük) sadece 50 kalori içeriyor.

Erik satın alırken nelere dikkat edilmeli? Hafifçe üzerine bastırdığınızda içeriye çöken erikleri almayı tercih edin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir