Kilo Ver

Kış Aylarının Vazgeçilmezi: Ev Turşusunun Faydaları

Kış aylarının yaklaşmasıyla turşu hazırlıkları da başladı. Biz de bu yazımızda sizler için turşu nedir, ev turşusunun faydaları nelerdir,  turşu suyu probiyotik mi, turşu suyunun faydaları ve turşu çeşitleri gibi pek çok konuya değindik. Şimdiden keyifli okumalar 🙂

Turşu Nedir?

Bildiğiniz gibi turşu özel tekniklerle hazırlanan ve uzun süre saklanıp tüketilebilen, kendine özgü ekşi tadı olan sebze ve meyve ürünleridir.

Turşu Fermente Bir Yiyecek midir?

Fermantasyon turşu yapma yollarından biri olsa da, tüm turşular fermente gıda değildir. Meyve ve sebzeler fermente olduklarında, sağlıklı bakteriler meyve ve sebzelerde bulunan karbonhidratı kendilerine enerji olarak kullanıp, parçalıyor. İşte bu sayede de fermente turşunun kendine özgü ekşi tadı ortaya çıkıyor.

Ev Turşusunun Faydaları Nelerdir?

Fermente gıdaların tüketilmesi başta insülin direnci, obezite, inflamasyon olmak üzere pek çok hastalığın önlenmesinde faydalara sahip. Gelin doğal fermente turşunun faydalarına hep birlikte bakalım.

1.Sindirime Yardımcı Olur.

Fermente turşunun içeriğinde bulunan yararlı bakteriler yani diğer bir ismiyle probiyotikler, sağlıklı bağırsaklar için olmazsa olmaz bir öneme sahip. Turşu yardımıyla alacağınız yararlı bakteriler, bağırsak sağlığınızı destekleyip, sindirime yardımcı olabilir.

2. Hastalıklarla savaşır.

Hem fermente bir gıda olması, hem de sebze/meyvelerden yapılması nedeniyle turşu, yüksek miktarda A ve C vitamini içeriyor. Bildiğiniz gibi A ve C vitamini gibi vitaminler, antioksidan etkiye sahip olduğundan kanser, diyabet, kalp-damar hastalıkları, inme gibi pek çok hastalık riskini azaltıyor.

3. Kas kramplarını azaltır.

Pek çok sporcunun spor sonrası terle kaybedilen elektrolitleri yerine koymak için turşu suyu içtiğini biliyor musunuz? Yaklaşık 1/3 bardak turşu suyu ile spor sonrası kaybettiğiniz sodyum ve potasyum gibi elektrolitleri yerine koyabilirsiniz.

Turşu Suyunun Faydaları

Turşu suyu yüksek miktarda antioksidan etkili E ve C vitaminleri içeriyor. Antioksidanlar vücutta hücre bazlı strese neden olan serbest radikallerin olumsuz etkilerini azaltıp, pek çok hastalığın önlenmesine destek olabiliyor.

Turşu Suyu Zayıflatır mı?

Turşu suyunun içeriğinde sodyum, potasyum gibi elektrolitler dışında sirke bulunuyor. Yapılan araştırmalardan biri, 12 hafta boyunca yaklaşık 15 ml sirke tüketiminin bel çevresi yağlanmanın azalmasında ve kilo vermede olumlu etkileri olabileceğini göstermiş.

Turşu suyunda bulunan sirke aynı zamanda kan şekerinin dengelenmesinde olumlu etkilere sahip. Kan şekerinin ideal aralıkta olması uzun vadede açlık krizlerinin ve atıştırmaların da önüne geçeceğinden, kilo vermeyi ekstra destekliyor desek yeridir.

Turşu Tüketirken Nelere Dikkat Edilmeli?

Peki bunca faydası bulunan turşu suyunun ve turşunun zararları var mıdır dediğinizi duyar gibiyim. Özellikle dışarıdan aldığınız paketli turşularda çok yüksek miktarda tuz bulunabiliyor. Uzun süreli yüksek tuz tüketimi hipertansiyon ve kalp damar hastalıklarına neden olabilir. Öte yandan doğru tekniklerle yapılmamış ve saklanamamış olan turşularda zararlı bakteriler ürüyor. Bu durumda besin zehirlenmeleri ile karşılaşabiliyoruz.

90Fit Not: İmkanınız varsa turşunuzu kendiniz yapmaya çalışın. Bu sayede hem tuz alımını azaltıp, hem de doğal probiyotik turşu elde edebilirsiniz. Eğer dışarıdan turşu alıyorsanız ”doğal fermente” ibareli olan turşuyu almaya özen gösterin. Unutmadan, turşu kavanozunu açtığınızda yüzeyde baloncuklar görmeniz, turşunun içerisinde sağlıklı bakterilerin yaşadığının bir göstergesi 🙂

Probiyotik Turşu Tarifi

Yenibaharlı organik karnabahar turşusu ile ikinci beyninizi mükemmel lezzetler ile beslemeye ne dersiniz ?

Birbirinden lezzetli turşuları ile kendinden bahsettiren Turşu Duruşu’nun kurucusu Pınar Uslu ile fermente gıdalar hakkında her şeyi öğrendiğimiz, hep birlikte  turşularımızı kurduğumuz, ve hatta bu turşuları alıp evimize götürdüğümüz 😊Çok keyifli ve bilgilendirici bir 90Fit atölyesi sizleri bekliyor 🥳

Peki Programda Neler Var ?

– Çok farklı sayıda turşu ve fermente gıda yapımı öğreneceğiz.

-2 kavanoz, 2 farklı çeşit turşuyu ise kuracak ve evimize götüreceğiz.

– Sadece doğal tuzlar ve su ile yapılan fermantasyon süreci hakkında kapsamlı bilgiler öğreneceğiz.

– Diğer turşulama metodları hakkında bilgi edineceğiz.

– Sirke yapımı, kefir yapımı, pancar kvass, probiyotik, prebiyotik, bağırsak sağlığı ve bakteriler hakkında konuşacağız

– Turşu yapımı için gerekli malzemeleri nereden alabileceğimizi ve alırken nelere dikkat etmemiz gerektiğini öğreneceğiz.

– Turşularımızdaki muhteşem lezzeti katlamak için farklı baharatlarla çeşnilendirmeyi öğreneceğiz.

– Turşu kavurması yapacağız.

*Atölyede kullanılacak olan bütün malzemeler organiktir.

*Yanınızda bir malzeme getirmenize gerek yok, bütün malzemeler atölyede hazır olacak.

 

Eğer siz de bizlerle birlikte doğal fermente ve probiyotik etkili turşu yapmak isterseniz, sizleri aramızda görmekten mutluluk duyacağız.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, herkese sağlıklı bir gün diliyorum 🙂

Uzman Diyetisyen Çağla PINARLI

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir