Diyet Listeleri, Sağlıklı Beslen, Son Yazılar

Ketojenik Diyette Tüketebileceğiniz 8 Meyve

Ketojenik diyet yapmayı deniyorsunuz ama yağ kaynakları, peynir ve etten sıkıldınız mı? Canınız tatlı ihtiyacınızı da karşılayacak olan meyveleri mi çekiyor ?

Örneğin yaban mersinini ele alalım. Bir fincan yaban mersini yaklaşık 18 gram net karbonhidrat içeriyor bu da ketojenik diyette bir günlük karbonhidrat ihtiyacınızın neredeyse büyük bir kısmını içeriyor.  Temel olarak, “ketojenik diyette pek çok meyveyi yiyemezsiniz” deniliyor. Peki kalori miktarınızın yüzde 5 ile 10’unu karbonhidrattan aldığınız bu diyette hangi meyveleri tüketmenin sizin için daha uygun olacağını biliyor musunuz ?

Sizler için karbonhidrat testini geçen 8 ketojenik diyet dostu meyveyi listeledik.

Avokado

Evet, bu kremsi tat aslında bir meyve.. Avokado’nun yarısı sadece 15 gram sağlıklı yağ içerir, aynı zamanda USDA’nın Ulusal Besin Veri Tabanı’na göre iki gramdan az karbonhidrat içermektedir. Avokadoyu smoothie’lere ilave yaparak veya ara öğünlerde de çok rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Zeytin

Zeytinin bir meyve olduğunu biliyor musunuz ? On küçük zeytin yaklaşık 3 gram yağ ve 1.5 gram net karbonhidrat içermektedir.

Bonus: Ketojenik diyet yaparken yeterli sodyum tüketimi büyük önem taşıyor. Bu nedenle zeytin, ketojenik diyet yaparken faydalı besinlerden birisidir.

Hindistan Cevizi

Bir yarım bardak rendelenmiş hindistan cevizi 13 gram yağ ve  2.5 gram net karbonhidrat içerir.  Paketlenmiş Hindistan cevizleri eklenmiş şeker içeriğine sahip olabilir. Bu nedenle Hindistancevizini  çiğ olarak tüketmeye özen gösterin.

Böğürtlen

Böğürtlenin yüksek miktar lif içerdiğini biliyor musunuz? Çeyrek bardak böğürtlen yaklaşık iki gram lif içermektedir. Ayrıca bu miktardaki böğürtlen yaklaşık  1.5 gr net karbonhidrat içermektedir. Özellikle böğürtleni yoğurdunuza ekleyip tüketmenizi tavsiye ederim.

Ahududu

Çeyrek bardak ahududu 1.5 gram net karbonhidrat içeriğine sahip. Bu nedenle düşük karbonhidrat içeriğiyle ketojenik diyetteki vazgeçilmez

Çilek

Çeyrek bardak çilek, iki grama yakın karbonhidrat içerir. Bu nedenle ketojenik diyette tercih edilebilecek meyvelerden birisi.

Domates

Yarım su bardağı cherry domates yaklaşık  iki gram net karbonhidrat içeriyor. Bu nedenle cherry domates ketojenik diyetinize mükemmel bir katkı sağlar.

Limon

Ketojenik diyette kullanılabilecek bir diğer meyve olarak karşımıza limon çıkıyor. Limonu özellikle ketojenik diyette salatalarınızla güvenle kullanabilirsiniz.

 

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, herkese sağlıklı bir gün diliyorum 😊

Diyetisyen Çağla PINARLI

One thought on “Ketojenik Diyette Tüketebileceğiniz 8 Meyve

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir