Astroloji, Sağlık, Sağlıklı Beslen

İkizler Burçlarına Özel Beslenme Önerileri

💚♊

İkizler Burcu Özellikleri

İkizler burcu HAVA elementine ait olan bir burçtur.Son derece hareketli ve enerjik bir yapıya sahiptirler. Yöneticisi MERKÜR olup, akciğerler gibi hava ve nefesle ilgili olan, bedenin üst bölümünde var olan “VATA “ enerjisi doğasındadırlar.

İkizler Burçları İçin Beslenme Önerileri

Yemeğe çok düşkün olmayan, küçük atıştırmalıklar ile bir öğünü çok kolay bir şekilde geçiştirebilecek bir bünyeye sahiptirler. Yemek yerken çok karışık,soslu ve çeşitli yemeklerden hoşlanmazlar.

Konuşmayı çok seven İKİZLER burçları, yemek sırasında dikkatlerini sadece yemeğe vermelidirler.Yoksa sindirim sistemi ile alakalı pek çok problem ile karşılaşabilir. Yemek yerken konuşmak yerine, yediklerini çok iyi çiğnemeli ve hava yutmamaya özen göstermelidirler.Böylelikle oluşabilecek mide ve gaz şikayetlerini önemli bir ölçüde engellemiş olacaklardır.

Kendi vücut sağlıkları için son derece dengeli bir beslenme planı uygulamaları gerekmektedir. Mide kapasiteleri küçük olduğundan sık aralıklarla beslenmeli ve küçük porsiyonlardan hazırlanmış, sağlıklı öğünleri tercih etmelidirler.

İkizler burçları ASLA konserve ve hazır gıdalar kullanmamalıdırlar. Vitamin ve mineraller açısından zengin bezelye, domates, kuşkonmaz, havuç, patates, kereviz, ıspanak, roka, kara lahana gibi koyu yeşil yapraklı sebzeleri tüketmelidirler. Diğer bir yandan kalsiyum kaynağı olan yoğurt, kefir, keçi sütü, inek sütü veya beyaz peynir gibi gıdaları da günlük beslenme programlarından eksik etmemelidirler.

Güzel haber ki İKİZLER burçları çok hareketli olmaları sebebiyle aşırı kilo almaya yatkın değildirler. Bazı İKİZLER burçları kilo alma ihtiyacı içinde bile olabilirler! Ancak Güneşi ikizler, yükseleni BOĞA, BALIK, YAY veya YENGEÇ olanlar kilo almaya daha fazla eğilimli olabilirler.

İkizler burçları için kilo alma ve verme dengesini sağlayacak olan en önemli unsurlar dengeli, düzenli beslenmeleri ve aynı saatte yatıp, aynı saatte kalkmaları olacaktır.Günlük en az 7-8 saat uyumaya özen göstermelidirler. Aksi taktirde çok sinirli ve huysuz bir yapıda olabilirler. Bu durumda kendilerini bir anda buzdolabının önünde rastgele bir şeyler atıştırırken yada pasta, poğaça, bisküvi gibi tatlı veya tuzlu gıdalar yerken bulabilirler. Yine bu dönemde alkollü içecekleri tüketmeye daha meyilli olabilirler.

Zihinsel aktiviteleri oldukça yoğun olan ve bir türlü yerinde duramayan Zodyak’ın küçük afacanları olan İKİZLER burcu ayrıca hava elementine ait olmaları sebebiyle temel enerji kaynağı olarak KARBONHİDRATa daha çok ihtiyaç duymaktadırlar. Sağlıklı bir zihin ve sağlıklı bir sinir sistemine sahip olamak için hepimizin ihtiyaç duyduğu ve olmazsa olmazı olan karbonhidratları yine de dikkatli tüketmeye özen göstermelidirler. Özellikle karbonhidrat ve şeker ihtiyaçlarını doğal şeker içeren yani meyvelerden yani FRUKTOZdan ve sebzelerden karşılamaya özen göstermelidirler. Patates ve bezelye gibi nişastalı sebzelerden karbonhidrat alımı herhangi bir tanı almış hastalıkları yoksa tavsiye edilebilir. Gün içerisinde ara öğünlerde muz ve elma gibi potasyum açısından zengin olan ve doğal şekere sahip olan meyveleri tüketmeleri önerilebilir.

İkizler burçları ihtiyaç duydukları temel yağ asitlerini ise süt, yoğurt ve peynir gibi doğal ürünlerden karşılamalıdırlar.

İkizler burcunun önemli sorunu:DENGE

İkziler burçları hayatlarının çeşit alanlarında denge kurmak konusunda bir hayli zorluk çekerler. Sinirleri yöneten ve hava burcuna ait olan İKİZLER BURCU için rüzgarın nereden eseceği belli olmadığı zamanlarda; genellikle denge problemleri görülebilir. Bu durum vücutlarındaki ‘’VATA “ enerjisinin artışı ile birlikte meydana gelen SİNİRLİLİK, HUZURSUZLUK ve NEFES ALMA zorluğu şeklinde kendini gösterebilir.
Bu dönemlerde İkizler burçları kurubaklagillerden ve buruk, keskin, acı tatlardan ve yine aynı şekilde çok soğuk yiyecek ve içeceklerden mümkün olduğunca uzak durmalıdırlar. Bunun yerine sıcak ballı süt ,ılık çorba veya ekşi ve tuzlu tatlara yönelmelidirler. Bu dönemlerde neler tüketilebilir daha çok örnek verecek olursak; greyfurt, portakal, mandalina, kumkuat, bergamot veya çiğ/az pişmiş sebzeleri söyleyebiliriz.

Vata artışı ile birlikte KAPHA artışı da görülebileceğinden aşırı yağlı besinlerden kaçınmak en doğrusu olacaktır.
Sizleri hafif ve dinç tutacak yiyecekler dengeli, sakin ve huzurlu halinize geri dönmenizde sizi destekleyecektir.
Ayrıca bu dönemde müzik dinlemek, yoga veya meditasyon yapmak veya dua etmek yine iyi gelecek şeylerden olabilir.

Sevgi ile 🙏🏻💜✨✨✨
Şifa olsun 🍀

Astrolog Zeynep Ceylan Kankat

90Fit Not :  Her bireyin farklı özellikler gösterebileceğini unutmamak gerekiyor. Bu nedenle astrolojik değerlendirmelere göre beslenmeyi uygularken doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir