Kilo Ver, Sağlıklı Beslen

Hangi Diyet Sana Daha Uygun? En İyi Kilo Verdiren 5 Diyet

Kilo vermek ve sağlıklı beslenmek herkesin hayali. Hızlı kilo vermek istiyorum, kolay yağ yakmak istiyorum ama hangi diyet programını uygulamalıyım bilmiyorum mu diyorsunuz? Sizce tüm popüler diyetler arasında en sağlıklı olanlar ve en iyi kilo verdiren diyetler hangileri? Bu yazımızda sizler için U.S News and World Reports tarafından yayınlanan Dünyanın en sağlıklı ve kilo verdiren en iyi 5 diyetini derledik. Şimdiden keyifli okumalar.

5. Weight Watchers Diyeti

Weight Watchers, Jean Nidetch tarafından 1963 yılında oluşturuldu fakat popülerliğini günümüzde hala sürdürüyor. Sadece 2017 yılında Dünya genelinde bu diyeti 600.000 kişinin uygulamış! Weight watchers neden bu kadar popüler dediğinizi duyar gibiyiz.  Bu diyet programı değişim sistemine ve puanlamaya dayanıyor. Örneğin 230 kalorilik donut yediğinizde 10 puan alırken, 230 kalorilik meyveli yoğurt yediğinizde sadece 2 puan alıyorsunuz. Gün sonunda daha az puan alıp, daha çok kilo kaybediyorsunuz. Üstelik bu programda 200’e yakın yiyecek sıfır puan içeriyor!

weight-watchers-sıfır-kalorili-yiyecekler

Bu diyette yağ içeriği düşük olan hindi, tavuk, az yağlı balık, yağı azaltılmış yoğurt gibi protein kaynaklarını, yeşil yapraklı sebzeleri, taze veya dondurulmuş meyveleri, tam tahıl, yulaf ve siyah pirinç gibi düşük glisemik indeksli karbonhidrat kaynaklarını ve zeytin, zeytinyağı, avokado gibi sağlıklı yağ kaynaklarını tercih edebilirsiniz.

Weight watchers diyeti uygularken daha az puan almanız için uzak durmanız gereken yiyecekler ise patates cipsi, işlenmiş gıdalar, şekerlemeler ve kurabiyeler olmalı.

90.Fit Not: Tüm bu özellikleriyle weight watchers U.S News and World Reports’a göre Dünyanın en sağlıklı 5. diyet metodu olarak sayılıyor. Weight watchers diyeti genel sağlık skorlamasında 5 üzerinden 4.5 puana sahip.

4. MIND Diyeti

Hem beyni güçlendiren hem de yağ yakan Mind diyeti aslında Alzheimer ile mücade etme ve yaşlanmayla birlikte azalan beyin fonksiyonlarının önüne geçme amacıyla geliştirildi.

Beyin hücrelerinde oluşabilecek hasarın önlenmesi için oluşturulan bu diyet, Akdeniz diyeti ve DASH diyetinin bir arada uygulandığı bir program. Fakat tamamen Akdeniz diyeti veya DASH diyeti ile aynı şey değil. Bu diyetleri, beyin sağlığı üzerine spesifikleştirilmiş olarak düşünebilirsiniz. Bir örnekle açıklayacak olursak, hem Akdeniz diyeti hem de DASH diyeti meyve tüketiminin arttırılması gerektiğini vurguluyor. Yapılan araştırmalar tüm meyvelerin beyin sağlığı üzerine olumlu etkisi olmadığını, özellikle çilek-kiraz gibi meyvelerin faydası olabileceğini gösteriyor. Bu nedenle Mind diyeti tüm meyveleri değil, unutkanlık, bunama gibi sağlık problemleri üzerinde olumlu etkisi olabilecek spesifik meyve çeşitlerini öneriyor.

MIND diyeti sadece kilo verdirip, beyin fonksiyonlarını iyileştirmiyor, ayrıca diyabet, hipertansiyon ve kalp damar hastalıkları riskini de azaltıyor.

90.Fit Not: Tüm bu özellikleriyle Mind diyeti U.S News and World Reports’a göre Dünyanın en sağlıklı 4. diyet metodu olarak sayılıyor. MIND diyeti genel sağlık skorlamasında 5 üzerinden 4.6 puana sahip.

3. Flexitarian (Yarı Vejetaryen) Diyeti

Yarı vejetaryen diyeti çoğunlukla bitkisel kaynaklı beslenmeye dayanırken ara ara, kontrollü bir şekilde hayvansal ürünlerin tüketimini öneriyor. Bu nedenle de vegan veya vejetaryen diyetlere kıyasla oldukça esnek bir diyet modeli.

Flexitarian diyette meyve-sebze, tam buğday, çavdar, tam tahıllı ürünler ve kurubaklagillerin  tüketimi arttırılırken, hayvansal ürünlerin tüketimi kontrollü bir şekilde yapılmalı. Öte yandan şeker, hamurişleri ve işlenmiş gıdaların tüketimi olabildiğince azaltılmalıdır.

flexitarian-yarı-vejateryan-diyeti

90.Fit Not: Tüm bu özellikleriyle Flexitarian diyeti U.S News and World Reports’a göre Dünyanın en sağlıklı 3. diyet metodu olarak sayılıyor. Bu diyet genel sağlık skorlamasında 5 üzerinden 4.7 puana sahip.

2. DASH Diyeti

Dash diyeti, diğer bir adıyla ”Hipertansiyonu Durdurmak için Beslenme Yaklaşımları” hipertansiyon ve kalp-damar hastalıkları ile savaşmak için oluşturulmuş bir diyet modeli.  Yapılan araştırmalar bu diyetin sadece hipertansiyonla savaşmadığını aynı zamanda kilo vermeyi de sağladığını gösteriyor.

DASH diyetini diğer diyetlerden ayıran en önemli özellik tuz alımını olabildiğince azaltmayı ve potasyum alımını arttırmayı hedeflemesidir.

DASH diyeti günlük 6-8 porsiyon çavdar/tam buğday/tam tahıllı ekmek ve ürünleri, 4-5 porsiyon sebze, 4-5 porsiyon meyve, 2-3 porsiyon süt/yoğurt/kefir, 6 porsiyondan az et/tavuk/balık/yumurta/peynir  tüketimini öneriyor.

dash-diyeti-tuz-tüketimi

90.Fit Not: Tüm bu özellikleriyle DASH diyeti U.S News and World Reports’a göre Dünyanın en sağlıklı 2. diyet metodu olarak sayılıyor. Bu diyet genel sağlık skorlamasında 5 üzerinden 4.8 puana sahip.

1. Akdeniz Diyeti 

Veee U.S News and World Reports’un sonuçlarına göre listenin 1 numarasında bizleri Akdeniz diyeti karşılıyor. Dünyanın en sağlıklı diyeti olan bu diyet, hem kilo vermeyi sağlıyor, hem de obezite, kalp-damar hastalıkları, kanser, Alzheimer gibi pek çok hastalık riskine karşı koruyor.

Akdeniz diyeti, Yunanistan ve İtalya’da yaşayanların beslenme alışkanlıklarına dayanıyor.

Bu diyette sebze-meyve, çiğ kuruyemişler, kuru baklagiller, tam tahıllılar, baharatlar, balık ve deniz ürünleri, sızma zeytinyağı gibi besinleri daha çok tüketirken, tavuk ürünleri, yumurta, peynir, yoğurt gibi yiyecekleri sınırlı ve kırmızı eti ara sıra tüketmeniz gerekiyor. Rafine şeker eklenmiş ve işlenmiş tüm gıdalar ise tüketmemeniz gereken yiyecekler arasında.

Akdeniz diyetinde su tüketmeniz gereken en temel içecek olmalı! Çay ve kahveyi şeker eklemeden gün içerisinde tüketebilirsiniz. Yüksek şeker içeren meyve sularını sıklıkla tercih etmemelisiniz. Opsiyonel olarak alkol tüketmek isteyenler günde 1-2 kadeh kırmızı şarap tercih edebilir.

en-sağlıklı-diyet-akdeniz-diyeti

90.Fit Not: Tüm bu özellikleriyle Akdeniz diyeti, Dünyanın en sağlıklı 1. diyet metodu olarak sayılıyor. Bu diyet genel sağlık skorlamasında 5 üzerinden 4.9 puana sahip. Siz de Akdeniz diyetine uygun, lezzetli menülerle kilo verebilirsiniz.

 

Son olarak herkesin aynı diyetten, aynı sonuçları elde edemeyeceğini unutmamak gerekiyor. Her birimizin metabolizması birbirinden farklı. O nedenle size en uygun beslenme programını belirlerken doktorunuza ve diyetisyeninize danışmayı unutmayın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere. Herkese sağlıklı bir gün diliyorum 🙂

Uzman Diyetisyen Çağla Pınarlı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir