Diyet Yemekleri, Kilo Ver, Sağlıklı Beslen, Son Yazılar

Kerevizin Bilinmedik Faydaları

Kerevizi Yemek İçin Sebep Çok

Kereviz,  maydanozgiller Apiaceae familyası içinden gelen çok değerli bir bitkidir.Ülkemizde nerdeyse her bölgede yetiştirilebilen bu bitki, asıl yerlisi olduğu bölgeler batı ve kuzey Avrupa sahil bölgeleridir. A vitamini, C vitamini, E vitamini, B vitamini, potasyum, sodyum, demir, çinko, selenyum, bakır, mangan, fosfor ve kalsiyumu ve antioksidan içeriği ile vücudumuzun önemli vitamin ihtiyacına yanıt veriyor.

Çoğu kişi onun değerli saplarını, yaprakları, kökleri ve tohumlarını  gıda ve baharat olarak  doğal bir tıbbi ilaç olarak kullanmaktadır. Kereviz bitkisinin kökü ve yaprakları dışında; suyu, kapsülü veya tozu da tüketime açıktır.

Kolesterol düşürür

Son dönemde yapılan araştırmalarda, kereviz hem antioksidan hem de anti inflamatuvar aktivitelerle kan basıncını ve kolesterol düzeylerini iyileştirmeye etken olduğu aynı zamanda kalp hastalığını da önlemede rol aldığı fark edilmiş.

Hayvanlar üzerinde yapılan, 8 hafta boyunca denenen çalışmalarda yüksek kolesterolü,  kereviz suyu gibi çözeltilerin düşürdüğü kanıtlanmıştır.

Yine yapılan çalışmalarda kerevizin içindeki bütil phthalide maddesi, LDL (kötü) kolestrolü azaltmaya yardımcı olabileceğini göstermektedir. Chicago Üniversitesi’ndeki araştırmacılara göre, kereviz  kolesterol seviyesini azaltır.

Kan kolesterolünü düşürerek vücudu kalp damar hastalıklarına karşı korumaktadır. Özellikle kereviz sapında bulunan phthalide adlı bileşenin kasları ve damarları rahatlatarak kan akışını kolaylaştırdığı bilinmektedir.

Araştırmacılar, yüksek kolesterollü beslenmeye kereviz  tozu ilave edince, karaciğer enzim fonksiyonlarında ve kan lipid düzeylerinde iyileşme gözlemledi. Kereviz karaciğerin temizlemesinde de etkilidir. Hastalıklara karşı immün sistemimizi kuvvetlendiren serbest radikalleri içermektedir.

kereviz-bağırsak-sağlığı

Bağırsak dostu

Kerevizin yaklaşık %95’i sudur. İçeriğinde hem çözünür hemde çözünmez lif bulunmaktadır. Yüksek lif içeriği ile kereviz konstipasyon tedavisinde tercih edilen sebzeler arasındadır. Bağırsak dostu besin olarak nitelendirdiğimiz kereviz sindirime de yardımcıdır. tüm sindirim sistemine karşı koruma sağlarken, kereviz aynı zamanda mide için de önemlidir.. İçeriği sayesinde mide ülseri vakalarını azalttığı, mide zarını iyileştirdiği ve mide salgılarını düzenlediğini gösteren çalışmalar vardır.

Tansiyonunuzu Dengeleyecek  Kereviz Tuzu

Kereviz sodyum için doğal ve güvenli bir kaynaktır. Kerevizde doğal olarak bulunan sodyumu, yüksek tansiyonlu, tuza duyarlı olan kişiler bile, zararlı olan sofra tuzunun yerine kullanabilirler.

Antihipertansif diye nitelendirilebileceğimiz kereviz, su-tuz metabolizmasını ayarlayarak tansiyon üzerine olumlu etki yapmaktadır.

Potasyum, kalsiyum ve magnezyum için iyi bir kaynaktır. Bu maddeler tansiyonu dengelemede yardımcıdır.

kereviz-diyet

DİYETLER İÇİN ARANILAN SEBZE

Kereviz kalori içeriği ile oldukça düşüktür. Ortalama 100 gr kereviz 17 kalori kadardır.
Hem çiğ hem de pişmiş olarak yenilebilen kerevizi, suyunu sıkıp içecek olarak, çiğ olarak, pişirip çorba olarak, buharda pişirerek, salatalarda vb. birçok farklı şekilde tüketebilirsiniz. Kereviz haşlanmış sebze, zeytinyağlı yemeği, salatası veya çorbası yapılarak tüketilebilir.

Kerevizi faydalarını bu kadar anlatmışken,  sağlıklı ve  çok lezzetli bir tarifle  bu sebzeyi akıllarda daha çok bırakalım ne dersiniz?

  • 1 adet kereviz
  • 3 tepeleme yemek kaşığı Süzme Yoğurt
  • 1 çay bardağı kadar dövülmüş Ceviz
  • 1 küçük yeşil elma
  • Tuz, Pulbiber

 Elma ve kerevizi rendeleyin. Cevizleri doğrayın. Bir kapta tüm malzemeleri iyice karıştırın ve servis edin. Afiyet olsun.

Diyetisyen Tuğba BALDEDE

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir