Astroloji, Sağlıklı Beslen, Son Yazılar

Balık Burçları İçin Beslenme Önerileri

GÜNEŞİ ve YÜKSELEN BURCU BALIK olanlar için beslenme ve diyet programı konusunda bir takım öneriler:

Balık Burcu Özellikleri

Balık burcu DEĞİŞKEN ve SU elementine sahip olan; son derece hassas, duygusal ve psişik güçleri bir hayli kuvvetli olan, etrafındaki negatif ve pozitif enerjileri sünger gibi emen bir şifacıdır. Aşırı merhamet duygusu ve yardımsever olması sebebiyle; kendi beden enerjisinin sınırlarını bilmeden hareket etmeye müsait olabilir ve kendini gereğinden fazla yorabilir.

Düzeni bozulduğunda, dengesiz beslendiğinde bünyesi hemen zayıf düşebilir. Çoğu zaman kendi önceliklerini göz ardı etmesi sebebiyle, en çabuk hastalanan veya hastalıklara karşı bağışıklık sistemi en düşük olan burçtur.

Bu yüzden kendi sağlığına ve özellikle de sağlıklı beslenme konusuna ekstra dikkat etmelidirler. Bol bol sıvı gıda ile beslenmesi; gün içinde aşırı çay, kahve ve alkol tüketmemesi gerekir. Bu tür şeyler yönetici gezegeni NEPTÜN ‘ün kendine verdiği, BAĞIMLI tarafını tetikleyebilir. Saf şekerden mümkün olduğunca uzak durmalıdırlar. Aşırı içki ve tatlı tüketiminden kaçınmalıdırlar.

Bu tür yiyecek ve içecekler hem kalori değerinin yüksek olması, hem de metabolizmayı yavaşlatıp olumsuz yönde etkileyeceğinden önerilmez.

Balık Burçları Nasıl Beslenmeli ?

Balık burçları ağır ve çok yağlı yiyeceklerden de mümkün olduğunca uzak durmalılar. Çünkü onlar da aynı Başak burçları gibi yiyecekleri hazmetmek konusunda bir takım zorluklar yaşarlar.
Daha çok haşlanmış ve hazmı kolay olan yiyecekleri tüketmeliler.

Genellikle vücut hatları yuvarlak olan BALIK BURÇLARI normal ve ideal kiloda olsalar da, her zaman etrafındaki kişiler tarafından biraz daha kilolu olarak algılanırlar. Onlar yuvarlak ve kadınsı hatlara sahiptirler, halk arasında ‘’balık etli ‘’ olarak tabir edilen vücut hatları, aslında en sağlıklı ve ideal halleridir. Boy ve kilo oranını hesaplayarak , kendi ideal kilosunu bulmalı ve aşırı zayıf olmaya çalışmamalılar.

Tek taraflı diyetler kesinlikle BALIK burcuna uygun değildir, hemen dengesi bozulabilir. KARBONHİDRATI az olan, daha çok taze sulu meyve ve sebzelere dayalı, yağsız et, tavuk veya deniz ürünleri içeren bir diyet programını tercih etmelidirler. Aynı zamanda düzenli ama hafif bir egzersiz programı ile de bu süre içinde kilo verme programına destek olmalılardır. Patates, havuç, bezelye  gibi yüksek glisemik indeksli karbonhidrat içeren sebzeler yerine daha çok ıspanak, pazı, semizotu ve salata gibi yeşil yapraklı sebzeleri tercih etmelidirler.

Balık burçları karbonhidratları vücutlarında yağ olarak depolamaya çok daha meyillidir.Balık burçları, yağda çözünen vitaminlerden yeterli bir şekilde faydalanabilmek için, süt ve süt ürünlerini tamamen yağsız tercih etmemelidirler.


Balık’lar ayak bölgesinde ‘’KAPHA ‘’ enerjisi taşırlar. Klasik yöneticisi olan Jüpiter zarar gördüğünde ‘’VATA ‘’ enerjisinde bir takım dengesizlikler oluşmasına sebep olabilir. Yönetici gezegeninin zarar görmesinden dolayı; su tutmaya meyilli olan bünyeleri KAPHA artışına daha çok meyilli olabilir. Bu sebepten dolayı ‘’KAPHA‘’ artınca bedende ödem ve su tutulma problemleri, eklem yerlerinde şişlik, romatizma benzeri ağrılar, uykulu olma hali, yorgunluk, halsizlik, hareketsizlik isteği ve psikolojik olarak kilo almış gibi hissetmesinden kaynaklanan moral bozukluğu görülebilir.
Bu şikayetlerin arttığı dönemde veya stresli zamanlarında, sıcak ballı su veya süt, tam tahıllı buğday gibi düşük glisemik indeksli gıdalar, yeşil yapraklı sebzeler, roka, tere, turp, marul gibi salata malzemeleri, tadı acı, keskin olan zencefil veya karabiber gibi ısıtıcı baharatlar yemelidirler.
Meyve olarak ise armut, elma, üzüm, kestane, böğürtlen, incir, şeftali gibi ham ve buruk aynı zamanda kremsi tadı olan meyveleri tercih etmelilerdir.
Deniz ürünleri, yumurta ve tavuk eti ile yapacağınız bir diyet ile yeniden vücut direncinin toparlamasına yardımcı olabilirler.

BALIK BURÇLARI ayrıca ayak bölgesine, tüm damar sistemine, pineal bezlerine (uyku ve uyanıklık düzeniyle alakalıdır) lenf dolaşım sistemine, eklem, kas ve sinir sistemine dikkat etmeleri gerekir. Kışın özellikle su burcu olduğundan dolayı akıntılı olan (grip, nezle ve sinüzit) gibi hastalıklara ve soğuk almaya karşı ekstra müsaittirler.

Bu yüzden düzenli beslenmeli, iyi uyumalı ve haftanın en az 3 günü egzersiz yapmalıdırlar.
Bir de en az ayda bir kere, işinin uzmanı olan bir kişiye ‘’REFLEKSOLOJİ ‘’ yaptırmalarını şiddetle tavsiye ederim.

Sevgi ile 🙏🏻💜✨✨✨
Şifa olsun 🍀

Astrolog Zeynep Ceylan Kankat

90Fit Not :  Her bireyin farklı özellikler gösterebileceğini unutmamak gerekiyor. Bu nedenle astrolojik değerlendirmelere göre beslenmeyi uygularken doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir